۱۳۸۷ خرداد ۲۷, دوشنبه

تعطيلي دانشگاه زنجان و تعويق امتحانات

در پي بالا گرفتن اعتراضات دانشجويي، دانشگاه زنجان به تعطيلي كشيده شد.

به گزارش خبرنگار «تابناك»،‌ اعتراض دانشجويان دانشگاه زنجان كه در امتحانات به سر مي‌برند،‌ با اشاره به آنچه هتك حرمت يکي از مسئولان اين دانشگاه به يك دختر دانشجو مي‌دانند، سبب شده تا اين دانشگاه به تعطيلي كشيده شود.

دانشجويان معترض مدعي هستند، زماني كه اين دانشجو توسط كميته انضباطي دانشگاه احضار شده بود، اين مسئول دانشگاه خواستار رابطه با وي مي‌شود تا مشكل او را حل نمايد!
گويا دانشجوي دختر هنگام حضور در دفتر مسئول مذكور، ضبط صوت همراه داشته و همچنين دوستان دانشجوي وي نيز فيلمي تهيه كرده‌اند.

اكنون دانشگاه زنجان تعطيل شده و امتحانات نيز به تعويق افتاده است.
برنا، خبرگزاري سازمان ملي جوانان نيز در گزارشي آورده است: «تحصن دانشجويي دانشگاه زنجان که از عصر روز گذشته آغاز و تا امروز همچنان ادامه دارد، شب گذشته به درگيري دانشجويان تجمع کننده با مسئولان دانشگاه منجر شد.
در اين درگيري که بين دانشجويان معترض و رئيس دانشگاه صورت گرفت، دکتر نداف، رئيس دانشگاه، مجروح شد.
از صبح امروز هم اين تحصن دوباره آغاز شد که دانشجويان پس از حرکت به سوي سازمان مرکزي دانشگاه، در ساختمان ورزش دانشگاه زنجان تجمع کرده‌اند.
دانشجويان همچنين خواستار عزل هيأت رئيسه و برکناري رئيس دانشگاه همچنين معاون دانشجويي فرهنگي و رئيس کميته انضباطي به طور مشخص شده‌اند».
ايسناي زنجان هم نوشت: دانشجويان معترض در اين تجمع خواستار بركناري مسؤول متخلف، استعفاي برخي از مسئولان دانشگاه و پاسخگويي صريح هيات رئيسه دانشگاه درباره حادثه اخير شدند.
دكتر عليرضا نداف، رئيس دانشگاه زنجان با حضور در جمع دانشجويان معترض، ضمن تشكر از هوشياري دانشجويان، اظهار كرد: دانشجو تا زماني كه در صحنه باشد، دانشگاه زنده است و اگر فسادي پيش بيايد در نطفه خفه مي‌كند. ما هميشه پشتيباني دانشجويان را براي از بين بردن هر گونه فسادي خواستار بوده‌ايم و بر نقش محوري آنها تاكيد كرده‌ايم.
وي ادامه داد: شما بايد قانون محور باشيد و آرامش خود را حفظ كنيد، ما به موضوع دقيقا رسيدگي مي‌كنيم و هيچ حقي ضايع نخواهد شد. ما در اين دانشگاه با هيچ كس تعارف نداريم با او مقابله كرده و هيچ ارفاقي قائل نخواهيم شد.
همچنين يكي از اعضاي شوراي صنفي دانشگاه زنجان در گفت‌وگو با ايسنا در بيان مواضع شوراي متحصنين درباره اين حادثه، با ابراز تاسف از حادثه اخير و قصد تعرض يكي از مسؤولان دانشگاه به يك دانشجو، خواستار مخفي ماندن هويت اين دانشجوي دختر، بركناري بي قيد و شرط فرد متخلف و استعفاي هيات رييسه دانشگاه زنجان و تعليق دو روزه امتحانات دانشگاه شد.
عدم برخورد با دانشجويان متحصن در طول تحصن و پس از آن، بررسي مجدد پرونده‌هاي كميته‌ انضباطي دانشگاه و عدم برخورد با تشكلهاي قانوني و نشريات دانشجويي برخي ديگر از مطالبات دانشجويان معترض است.
وي همچنين ضمن محكوم كردن برخورد فيزيكي برخي دانشجويان با رئيس دانشگاه، خاطر نشان ساخت: شوراي صنفي برخورد فيزيكي با رئيس دانشگاه را اشتباه دانسته و خواستار پيگيري درخواست‌هاي دانشجويان در فضايي آرام است.

هیچ نظری موجود نیست: