۱۳۸۷ خرداد ۲۵, شنبه

رحیم شهریاری در گفتگو با مهر:گروه “آراز” یک گروه پاپ نیست

رحیم شهریاری سرپرست گروه “آراز” با بیان این مطلب درباره سازبندی این گروه به خبرنگارمهر،گفت : گروه موسیقی “آراز” یک گروه فانتزی است که در کنار ملودی های اصیل آذری معنا پیدا می کند؛ برهمین اساس برای فضاسازی مناسب و همچنین ایجاد موسیقی فانتزی در کنار سازهایی چون بالابان و یا نقاره از سازهایی مانند پیانو ،کیبورد، گیتارباس و یا گیتارالکترونیک استفاده می کنیم .

وی گفت : متاسفانه بسیاری از دوستداران موسیقی به اشتباه شیوه اجرایی این گروه را پاپ می دانند درحالی که چنین نیست ، گروه موسیقی ” آراز” در هیچ یک از گروههای سنتی و یا پاپ قرار نمی گیرد بلکه ”آراز” یک گروه ترکیبی است و از آنجا که اغلب مخاطبین گمان می کند که موسیقی آذری یک موسیقی فولکلور ، سنتی و یا محلی است انتظار دارند که قطعات ما نیز بومی و محلی باشد.

این نوازنده گارمون درباره فعالیت های خود در گروه موسیقی “آراز گفت : از دوران کودکی آواز خوانده ام و از سال 67 گارمون را آموختم و این ساز از همان دوران تا به امروز با من بوده است و بیشترین تجربه های خود در موسیقی را با این ساز کسب کرده ام بنابراین بیش از هرعنوانی یک نوازنده گارمون هستم تا خواننده و یا آهنگساز.

سرپرست گروه “آراز” در پایان به طیف مخاطبان خود اشاره کرد و گفت : آذری زبان بودن این کنسرت موجب شده که عده ای گمان کنند بیشترین مخاطبان ما ازهموطنان آذری هستند اما این تصور اشتباه است چراکه طبق نظرسنجی انجام شده در تالار سه هزارنفری کشور حدود 40 درصد از مخاطبانی که کنسرت این گروه در تاریخ 11 اردیبهشت را دیده بودند از هموطنان فارس زبان بودند.

لازم به ذکر است دومین کنسرت گروه آذری “آراز” در سال جاری 28 خردادماه و در دو نوبت ساعت 18 و 20 در تالار بزرگ کشور برگزار می شود.

هیچ نظری موجود نیست: