۱۳۸۷ خرداد ۲۷, دوشنبه

حمایت یک خبرگزاری دولتی از اظهارات پالیزدارحمایت یک خبرگزاری دولتی از اظهارات پالیزدار

خبرگزاری دولتی برنا در یادداشتی تحت عنوان«نکته انحرافي پرونده پاليزدار. چرا به جاي "ما قال" به من‌قال مي‌پردازيد؟» به دفاع از اظهارات وی پرداخت.

به گزارش «فردا» در این یادداشت آمده است: سوال اساسي و مهم اين است که چرا به جاي حمله به شخصيت فردي پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وي را تکذيب نمي کند؟!

به نوشته این خبرگزاری وابسته به سازمان ملی جوانان اظهار نظر يک فرد که گفته مي شود از اعضاي هيئت تحقيق و تفحص قوه قضائيه در مجلس بوده است اين روزها به جنجالي بزرگ مبدل شد. اين ماجرا با حمله بي سابقه و سراسري جريانها به شخص وي درحال دنبال شدن است.

اين درحالي است که تا کنون هيچ اقدامي از سوي گروهها در مقام تکذيب يا رد ادعاهاي مطرح شده از طرف پاليز دار صورت نگرفته است.

به نوشته برنا آسيب شناسي خط مشي هاي سياسي و واکنش هاي جريانها به رويدادهاي جاري در برگيرنده نکاتي است که اهميت آنها برکسي پوشيده نيست. پاليز دار در گفتگو بارسانه هاي خارجي گفته که مسئول اجرائي تحقيق و تفحص از قوه قضائيه درسازمان بازرسي کل کشور بوده است. وي پس از آنکه اتهامات سنگيني را به برخي افراد وارد کرد با واکنش تند برخي جريانها روبرو شد.

از سويي جريانهاي رسانه اي خاص با تمرکز بر روي شخصيت وي تمام توان خود را به کار بردند تا شخص مورد نظر را با عباراتي همچون جعل عنوان، مفسد اقتصادي و چندين اتهام ديگر معرفي کنند که مخاطب در نخستين برخورد با اين هجمه قبل از هر چيز به اين سمت و سو سوق پيدا مي کند که پاليزدار دروغگو و شياد است.

این خبرگزاری همچنین خواهان بررسی اتهامات پالیزدار به برخی افراد سرشناس نظام شده و نوشته است: سوال اساسي و مهم اين است که چرا به جاي حمله به شخصيت فردي پاليزدار، هيچ کس اتهامات مطرح شده از جانب وي را تکذيب نمي کند؟! در ماجراي شهرام جزايري نيز به محض آنکه وي در جايگاه متهم و زنداني قرار گرفت برخي جريانها به سرعت به واکاوي پيشينه زندگي و مشي خانوادگي وي پرداختند و جريانهاي مختلف در مقام روان شناس تلاش کردند تصوير مشمئز کننده اي ازشخصيت وي ارائه دهند. مشکل اينجاست که اساسا وقتي اتهامي مطرح مي شود که جنبه عمومي دارد، بازيگران سياسي درصحنه ملي باقدرتي خارق العاده تلاش مي کنند با ناديده گرفتن اصل اتهام و پاسخ مناسب به آن، موج حملات را به شخصيت افراد روانه کنند. درپيش گرفتن اين روش براي آينده سياسي کشور سهمي مهلک بحساب مي آيد چرا که صرفنظر از ماجراي پاليزدار، بدعت هائي در فضاي سياسي کشور باب مي‌شود که دير يا زود گريبان خود هجمه کنندگان به شخصيت افراد راخواهد گرفت. در تاريخ اسلام نمونه هاي فراواني از جدال احسن توام با منطق و عقلانيت مشاهده شده است.

درسيره امامان معصوم نيز رسم اين بوده که با مخالفان و اتهام زنندگان به نرمي گفتگو شده و اتهامات مخالفان يک به يک و با استناد به مدارک بررسي مي شده است. ماجراي پاليزدار و ادعاهاي مطرح شده از جانب وي تلاش سازماندهي شده برخي جريانهاي مشخص براي انداختن هماهنگ توپ به زمين جرياني ديگر و به عبارتي زمينه چيني از موضوعي خاص براي تخريب يک گروه سياسي ديگر است.

نکته ديگر نيز برخورد قوه قضائيه با اين فرد و همچنين اطلاع رساني در مورد وي بوده است؛ اگر نامبرده متخلف است و اظهاراتش غيرقانوني است بايد به سرعت اظهارات و خود شخص تکذيب و طبق قانون با وي برخورد مي‌شد و اگر به تازگي و يکباره اسنادي از وي در مورد فساد اقتصادي رو شده است(!!) بايد پرسيد آيا با همه مفسدان اقتصادي اينگونه رفتار مي‌شود که تا جايي سر از محل امن خود بر نياورند، قانون با آنها کاري ندارد؟!!

گفتنی است پس از اظهارات پالیزدار انتساب وی به گروه رایحه خوش به شدت تکذیب شد اما حمایت خبرگزاری وابسته به یک سازمان دولتی جای تعجب دارد.

هیچ نظری موجود نیست: