۱۳۸۶ اسفند ۲۳, پنجشنبه

از هر 10 هزار ایرانی یک نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد

به گفته جلالی ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایران فقط ٠١/٠ درصد است، یعنی از هر ١٠ هزار ایرانی فقط یک نفر به اینترنت پرسرعت دسترسی دارد که همین تعداد کم پورت اینترنت پرسرعت نیز فقط در شهرهای بزرگ راه‌اندازی شده است. عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه اظهار داشت: یکی از دلایل عمده عقب ماندگی کشور در عرصه کاربردهای فناوری اطلاعات، نگرانی از ارائه خدمات ADSL است.

در حال حاضر سطح توسعه یافتگی کشورها براساس پهنای باند اینترنت سنجیده می‌شود و فراوانی اطلاعات یا داده‌های الکترونیکی روی شبکه اینترنت معیار توسعه یافتگی کشورهاست که متاسفانه در هر دو مورد ذکر شده کشور ما دچار مشکل جدی است. جلالی در این زمینه تاکید کرد: آنچه ما به عنوان اینترنت استفاده می‌کنیم در حال حاضر در کشورهای پیشرفته منسوخ شده و به آن نام اینترنت اطلاق نمی‌کنند.

تا کنون در کشور بیش از ٢٠٠ هزار پورت نصب شده ولی کمتر از ١٠٠ هزار پورت به فروش رسیده است و این که در برنامه چهارم توسعه تاکید شده تا پایان برنامه چهارم (سال ١٣٨٨) باید ٥/١ میلیون پورت وجود داشته باشد یعنی در پایان سال سوم (١٣٨٦) باید حدود ٩٠٠ هزار پورت فعال باشند در حالی که هم اکنون با دستیابی به تنها یک نهم این میزان از برنامه چهارم توسعه در زمینه گسترش نفوذ اینترنت پرسرعت بسیار عقب هستیم.

هیچ نظری موجود نیست: