۱۳۸۶ اسفند ۲۶, یکشنبه

خطر آلودگي راديو اكتيوي، اكوسيستم تبريز را تهديد مي كند

رسول فاتحي - به دنبال افزايش فعاليتهاي خطر زاي اتمي رژيم ايران و توليد زباله هاي هسته اي و راديواكتيوي آن، آغاز دفن اين زباله هاي سمي و مرگ آور در دستور كار مسئولان هسته اي ج.ا.ا قرار گرفته است.

اين بار نيز آذربايجان كه در اسكان مجتمع هاي توليدي و صنعتي همواره در آخر ليست انتظار قرار داشته و به بهانه هاي مختلف از ايجاد واحدهاي توليدي و صنعتي بزرگ و حتي متوسط در آن جلوگيري شده و سرمايه گذاريهاي موثر داخلي و خارجي در آن با توجيهات عجيب ؟؟؟ ناممكن شده است. در بستر شدن براي زباله هاي هسته اي اين رژيم در ابتداي ليست قرار گرفته و آپارتايد و عوامل محلي آنها در حال انجام اين پروژه( دفن زباله هاي اتمي ج.ا) در خاك آذربايجان جنوبي ، به خصوص در تبريز و اطراف آن مي باشند.

بنا به اخبار رسيده از سوي يكي از عوامل “حفاظت اطلاعات سپاه تبريز ” كه خواست نامش فاش نشود، اين عميات كاملا سري در “منطقه شمال شهر تبريز و در محوطه كوه عينالي تبريز” و با عنوان هاي رسمي “عمليات راهسازي وزارت ترابري” و “توسعه و عمران عون بن علي شهرداري تبريز” در حال انجام بوده و مكان دقيق آن كاملا محرمانه باقي مانده است.

اين در حالي است كه احتمال آغاز پروژه دفن زباله هاي رايواكتيواي در شمال تبريز، از سال 1385 به دنبال وقوع انفجار شديد در آن منطقه در بين مردم و آگاهان سياسي شروع شده و اين مسئله با منفجر شدن شديدتر احتمالا دومين محوله اين زباله هاي هسته اي در “اوائل اسفند ماه سال 1386″ به سرعت در بين مردم پخش شده و منابع خبري و تحليلي نيز به آن به صورت ويژه اي واكنش دادند. اين واكنش ها مخصوصا، پس از اعلام نظرهاي كاملا متفاوت و متناقض مسئولان حكومتي و محلي كه در رسانه هاي و خبرگزاريهاي دولتي و حكومتي منعكس گشت، گسترش يافته و “انفجار از پيش برنامه ريزي شده راهسازي” از يك سو و “انفجار اتفاقي تسليحات زائد” از سوي ديگر دروغ بودن اخبار دولتي در اين مورد را براي عموم مردم كاملا آشكار ساخت.

منبع آگاه در حفاظت اطلاعات سپاه تبريز، همچنين به نقل از يكي از مقامات ارشد اداره كل اطلاعات استان آذربايجان شرقي گفت: ” اين عمليات كاملا سري پيش از سال ” 1383″ آغاز گشته و چندين مرحله ازآن نيز با موفقيت اتمام پذيرفته است .” اين پروژه كه به گفته اين مقام آگاه مرتبط با “طرح درختكاري و جنگل سازي كوه عينالي تبريز” از سوي شهرداري تبريز بوده و براي سرپوش گذاشتن به عمليات دفن زباله هاي هسته اي ج.ا.ا در اين محوطه صورت گرفته و طرح هاي به اصطلاح “كوه پيمايي” سپاه و يگان ويژه نيروي انتظامي استان نيز كه گاه و بيگاه در اين كوه و به بهانه وجود قبر شهيدي گمنام در “قله كوه عينالي تبريز” صورت مي گيرد، در ارتباط مستقيم با اين پروژه مخفي بوده و جهت انحراف افكار عمومي از اهداف اين عمليات خطرناك و مخرب صورت مي گيرد. اين در حالي است كه نگهبانان ورودي كوه و افراد ساكن در محله هاي نزديك به “عينالي” از مشاهده گاه و بيگاه ماشين آلات سنگين مشكوك در آن منطقه و گم شدن آنها در يك لحظه از چشم سخن به ميان آورده اند.

به گفته اين فرد آگاه اين پروژه در يك پوشش بسيار شديدي از “ماموران حفاظت اطلاعات سازمان انرژي اتمي ج.ا و يگان حفاظت وزارت اطلاعات” قرار داشته و به دقت از آن مراقبت شده و از درج هرگونه اطلاعات در مورد كم و كيف آن به جد جلوگيري مي شود. اين ماموران حفاظت در پوششهاي مختلفي مانند نگهبانان كوه عينالي، ماموران محيط زيست، كوهپيمايان عادي و … در فاصله هاي معيني از محل واقعي محل دفن اين زباله هاي مرگ آور براي انسان و محيط زيست استقرار يافته و به انجام از پيش برنامه ريزي شده اين عمليات نظارت دارند.

اين مطلاب بسيار مهم ولي در عين حال قابل پيش بيني، خبر از بروز قريب الوقوع يك فاجعه عظيم زيست محيطي براي كل آذربايجان و به خصوص شهر “تبريز” داشته و زندگي انسانها و گونه هاي طبيعي و حيواني منطقه را با خطر حقيقي مرگ و نابودي روبرو كرده و با گذشت زمان اثرات آن بيشتر هويدا خواهد شد. اين بار نيز فاسيسم به بياني رسا آشكار ساخت كه براي جان ميليونها انسان تركآذربايجاني، كوچكترين ارزشي قائل نبوده و تاسيسات بمب اتمي خود را حتي به بهاي نابودي “حيات كل آذربايجان” متوقف نكرده و حتي به دفن استاندارد اين محوله هاي اتمي در مكانهاي مناسب اين كار نيز اقدام نخواهد كرد.

اكنون كه ج.ا به دنبال پروژه هاي ساخت بمب اتمي و نيز غني سازيهاي غير قانوني اورانيوم پس از اعلام موضع آژانس بين المللي انرژي اتمي، مورد تحريمهاي شديد جهاني قرار گرفته و قطع نامه سوم شوراي امنيت در مورد فعاليتهاي اتمي رژيم با اجماع جهاني صادر شده است. مسئولان اتمي دولت “احمدي نژاد” با دفن مخفيانه و غير انساني زباله هاي ناشي از فعاليتهاي بمب هسته اي خود در خاك آذربايجان مي كوشند كه تمامي مدارك و شواهد موجود در مورد اين اقدامات را از بين برده و از فشارهاي فزاينده بين المللي در اين مورد اندكي بكاهند. حال در اين ميان تنها مساله اي كه هيچ اهميتي براي دولت نهمي ها ندارد، خطرات انساني و حياتي ناشي از اين قبيل عمال مجرمانه است كه مي تواند موجدات آلودگي مرگ آور ميلونها آذربايجاني با “راديو اكتيو ” گردد.

تخريب و نابود سازي عمدي و برنامه ريزي شده اماكن و ابنيه هاي تاريخي و باستاني و از بين بردن محيط زيست آباد و زيباي “آذربايجان جنوبي” كه از ابتداي تسلط فاسيسم فارس بر آذربايجان (از آغاز دوره پهلوي اول) همواره در دستور كار دولتمردان “ترك ستيز” ايران قرار داشته و از ابتداي حكومت ج.ا سمت و سوي ويژه اي يافته است، اينك در دوره دولت “محمود احمدي نژاد” به نهايت درجه رسيده و اين دشمنان انسايت براي پيش گيري از حمله هاي احتمالي دواتهاي غربي به ايران و جلوگيري از سقوط رژيم، كار ساخت تسليحات كشتار جمعي را با تمام امكانات در پيش گرفته و در اين راه از نابودي تك تك مردم آذربايجان و نابودي تمام داشته هاي زيست- محيطي آن (كه بي شك از آرزوهاي مقدس جمعيت آپارتايد فارس بوده و است) نيز اغماض نكرده است.

اميد است مردم آگاه آذربايجان، با اهميت دادن به اين مسئله حياتي، مانع از به واقعيت پيوستن اين توطئه شوم هيتلرصفتان اين رژيم شده و از هويت و حيات خود و خاك پاك آذربايجان دفاع كنند. همچنين تقاضا دارم، با توجه به درج كردن احتمالي اخبار جديدي از اين رسوايي تاريخي سووينسم فارس كه در نتيجه رفابت و دشمني كينه توزانه قدرت طلبان حكومت انجام خواهد شد، اطلاعات جديدي در اين مورد را براي آگاهي افكار عمومي منتشر سارند….

هیچ نظری موجود نیست: