۱۳۸۶ اسفند ۲۶, یکشنبه

درگیری در شهر گرمی بعد از اعلام نتایج انتخابات مجلس

اویرنجی نیوز: انتخابات شهرستان گرمي با تنش و درگيري خاتمه يافت. نتيجه انتخابات تا ساعت 2:30 بامداد اعلام نشد براي اينكه مردم خسته پراكنده شوند. بالاخره با اعلام قطعي نتيجه كه حاج ولي اسماعيلي(کاندیدای اصولگرایان) برنده انتخابات شد مردم خشمگين به ساختمانهاي فرمانداري هجوم برده و با پر تاب سنگ خساراتي به شيشه ها و خودروها وارد كردند.

مردم با شعارهایی بر علیه احمدی(معاون سیاسی امنیتی استان اردبیل و دایی آقای اسماعیلی)، با پليس ضد شورش روبرو شدند . نيروي انتظامي براي مقابله با خشم مردم كه در خيابانهاي اطراف فرمانداري شعار مي دادند با پرتاب گاز اشك آور مردم را متفرق كردند. مادراني ديده مي شد كه بر سر و صورت خود ميكوبيد كه بچه اش را پيدا كند و اسم بچه اش را داد مي زد.

مردم خشمگين و متنفر از احمدي در اقدامي ديگر با آتش زدن لاستيكهاي بزرگ بلوار شهيد بهشتي را مسدود كردند، دود سياه وغليظ آتش بحدي بود كه نور چراغهاي خيابان تار شده و آسمان منطقه هلال احمر با دود سياه پوشيده بود و بوي نا مطبوع اهالي را معذب مي كرد. ميرقسمت موسوي(نفر دوم با 500 رای اختلاف و کاندیدای اعتماد ملی) از تجمع كنندگان درخواست كرد هر كس به خانه خود نرود و سنگ پرتاب كند هوادار من نيست، درپي درخواست موسوي از مردم كش و قوسهايي تا ساعت 4 بامداد طول كشيد و در ساعت 4:25 بامداد مردم متفرق شدند. هم اکتون پليس ضد شورش در خيابان به چشم مي خورد .از تجمع بیش از دو نفر جلوگیری می شود.

هیچ نظری موجود نیست: