۱۳۸۷ فروردین ۳, شنبه

بیانیه جنبش دانشجویی آذربایجان براساس صورتجلسه محرمانه حوزه انتخابیه تبریز- آذر شهر و اسکو در خصوص میزان مشارکت مردم تبریز در انتخابات

آزاد تبریز- تبریز، پایتخت آذربایجان جنوبی با شرکت زیر 23% خود در انتخابات مجلس ایران بار دیگر فاشیزم فارس را به چالش طلبید. هر چند تهران با آمارهای همیشه دروغین خود شرکت ملل ایران در انتخابات را 70% اعلام کرد، اما به رغم تلاشها، جنجال آفرینی ها و بازارگرمی های سپاه پاسداران نتوانست ار پایتخت آذربایجان بیش از 23 درصد آنهم در شرایط بخصوص، برای تایید خود رای جمع کند.

به رغم تمام تلاش حکومت برای تبلیغ خود با نشان دادن تصاویر مردم در پای صندوقهای رای از سراسر ایران، تا کنون حتی یک تصویر از تبریز از تلویزیون ایران پخش نگردیده است تا داغ دل بیعت تبریزیان با حاکمیت تهران را به دل فاشیزم فارس گزارده باشد. آمارهای رسمی که خود حاکمیت به فرمانداری تبریز و سایر نقاط صادر کرده، گواه این مدعاست.

لیست دقیق آمار صادره از هیئت اجرایی مرکز حوزه­ی انتخابیه­ی تبریز، آذرشهر و اسکو در زیر آمده است که توسط اعضای جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی جمع آوری شده است.

————-

بسمه تعالی

صورتجلسه­ی نتیجه­ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه­ی انتخابیه­ی تبریز-آذرشهر-اسکو

جلسه­ی هیئت اجرایی مرکز حوزه­ی انتخابیه­ تبریز، آذرشهر و اسکو در ساعت 21.30 مورخ 86.12.25 در محل فرمانداری تبریز تشکیل و بر اساس صورت جلسات دریافتی از هیئتهای اجرایی فرعی و شعب ثبت نام و اخذ رای مرکز حوزه­ی انتخابیه، نتیجه­ی انتخابات این حوزه انتخابیه که در روز جمعه مورخ 86.12.24 در تعداد 833 شعبه به عمل آمد به شرح زیرصورت جلسه گردید:

1- تعداد کل تعرفه­ی مشخصات رای دهندگانو تعرفه­ی ویژه­ی نظارت و برگ رای تحویل شده به این حوزه­ی انتخابیه

738169

9- تعداد برگهای رای صحیح 382480 میباشد که به شرح زیر و به ترتیب اکثریت آرا به نامزدهای انتخاباتی تعلق گرفته است:

ردیف

نام و نام خانوادگی نامزدهای انتخاباتی

تعداد رای به عدد



75

بهرام آجرلو

1431

همانگونه که مشاهده فرمودید، بر اساس آمار رسمی دولتی از دو میلیون و چهارصد و بیست و اندی هزار نفر جمعیت شهرهای تبریز- اسکو و آذرشهر، دو سوم جمعیت، حائز شرایط شرکت در انتخابات مجلس بوده اند یعنی بیش از یک میلیون و ششصد هزار نفر، و این در حالیست که کل آرائ ماخوذه صحیح (بجز آرا خالی فحش نوشته ها و …) دقیقا 382480 نفر بوده است. یعنی زیر 23% از حائزین شرایط در این انتخابات شرکت کرده اند. و تازه این در شرایطیست که بیشتر مردم از عدم شرکت در انتخابات می ترسیدند( طرفندهای رژیم جهت ترساندن مردم با بهانه های واهی اعم از جای خالی مهر در شناسنامه ها و..) و باید علاوه کرد که بعضی از کاندیداها برای هر رای 5000 الی 20000 تومان وعده­ی پول و استفاده از سایر امکانات داده بودند که پزشکیان ،عیسی علمی و متفکر آزاد از جمله­ی آنها بودند. در هر حال وقتی آمار شرکت کنندگان اجباری بسیج و سپاه و.. را از آمار واقعی کم کنیم به آمار واقعی دوستداران رژیم خواهیم رسید.

جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی با یک دید واقع بینانه، عدم شرکت مردم در انتخابات را تنها و تنها با تحریم انتخابات توسط احزاب مطرح حرکت ملی یا جنبش دانشجویی یا دیوارنوشته ها یا پخش گسترده­ی اعلامیه های تحریم توسط هواداران تشکیلات خاصی مرتبط ندانسته و این امر را تا حدودی نیز به سیاستهای غلط دوران احمدی نژاد مرتبط میداند.چرا که هر چند تبریز کمترین میزان شرکت در انتخابات را داشته اما شهرهای غیر ملی مانند تهران و اصفهان نیز مشارکت گسترده ای نداشتند.

در هر حال این مورد یکی از بزرگترین موفقیتهای حرکت ملیست که به دور از تخریب و مصادره بدست آمده و مهم اینکه اتحاد موجود در حرکت ملی در این امر، امیدهای تازه ای جهت ایجاد اتحاد کامل در آینده ای نزدیک در حرکت ملی را نوید می دهد، که در سایه­ی آن حرکت ملی آذربایجان را به بزرگترین وزنه­ی سیاسی اجتماعی در منطقه­ی ایران بدل خواهد کرد. وزنه­ای که سالیان سال اپوزوسیون ایران سعی در ایجاد آن نمود اما هیچگاه موفق نشد.

در پایان لازم به یاداوریست که شرکت نسبتا گسترده تر خلق ترک در غرب آذربایجان نیز نشان از پیروزی دیگر حرکت ملیست که اجازه­ی تحرک انتخاباتی را به تروریستها نداد. اما همچنان در دور دوم انتخابات در اورمو و سولدوز بیم انتخاب اکراد می رود. جنبش دانشجویی آذربایجان جنوبی در این خصوص، برنامه های خود را متعاقبا اعلام خواهد کرد.

جنبش دانشجویی آذربایجان

گله جک بیزیمدیر

86.12.29

هیچ نظری موجود نیست: