۱۳۸۷ فروردین ۶, سه‌شنبه

وزير دفاع اسرائيل : در برابر برنامه اتمی ایران، هیچ گزینه ای حذف نشده است

راديو فردا : اهود باراک، وزير دفاع اسرائيل در ديدار با معاون رییس جمهوری آمريکا گفت که برای جلوگيری از برنامه اتمی ايران، هيچ گزينه ای از دستور کار خارج نشده است.
آقای باراک گفت:« اسرائيل متوجه است که تحريم اقتصادی هنوز کارایی دارد، اما هيچ گزينه ای از دستور کار خارج نشده است.»
جمهوری اسلامی ايران گفته است که برنامه غنی سازی اورانيوم را همچنان دنبال خواهد کرد و از آن دست نخواهد کشید این در حالی است که کشورهای غربی بيم آن دارند که اورانيوم غنی شده که کارکرد دو گانه نظامی و غیر نظامی دارد، برای ساخت بمب و کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار گيرد.
شورای امنيت سازمان ملل به تازگی دور سوم تحريم های اقتصادی عليه ايران را به اجرا درآورده است، اما برخی کشورها معتقدند که اين تحريم ها مانع از ادامه فعاليت های هسته ای ايران نخواهد شد.
آمريکا هر از گاه تهديد کرده است که همه گزينه ها در قبال ايران بر روی ميز است، بدين معنی که حتی گزينه نظامی هم می تواند مورد استفاده قرار گيرد، اما مقامات آمريکايی در موقعيت های مختلف گفته اند که هيچ کس در فکر حمله به ايران نيست.
اسرائيل حمله تنهایی به ایران را منتفی دانسته است، اما اظهارات جديد وزير دفاع اين کشور مبنی بر محتمل بودن همه گزينه ها، می تواند اخطار مستقيمی به ايران تلقی شود.
آقای باراک گفت:« برنامه هسته ای ايران نه تنها تهديدی برای منطقه، بلکه تهديدی برای همه جهان است.»
ديک چينی در راستای سفر نه روزه خود به منطقه، ضمن ديدار با مقامات بلند پايه اسرائيلی و فلسطينی برای پيشبرد صلح، روز يکشنبه با وزير دفاع اسرائيل ديدار کرد.
در اين ديدار، گبی اشکنازی، فرمانده نيروهای مسلح اسرائيل و آموس يادلين، رییس اطلاعات نظامی اين کشور هم حضور داشتند.

هیچ نظری موجود نیست: