۱۳۸۷ خرداد ۷, سه‌شنبه

گزارش واحید قاراباغلی از حکومت نظامی ششم خرداد در اردبیل

امروز ۶ خرداد ۸۷، شهر اردبیل در شدید ترین تدابیر امنیتی نگه داشته شده و در خیابانها به خصوص در خیابان امام (میدان شریعتی تا چهار راه امام ) وضعیت غیر عادی حاکم بود. در تمام قسمتهای این مسیر ماموران انتظامی حضور داشتند و برای جلوگیری از هر گونه تجمع اجازه حضور بیش از سه نفر داده نمی شد و سریعا توسط نیروی انتظامی تذکر داده می شد.

از نکات مهم طی یک هفته گذشت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

رژه وسیع نیروهای یگان ویژه در مقابل مردم و ایجاد ترس و وحشت در میان مردم ( به ویژه یگانهای موتورسوار)

حضور گسترده نیروهای لباس شخصی اطلاعات که از چند روز قبل در خیابانها بودند

فیلمبرداری به صورت آشکارا از مردم: نیروهای اطلاعات در بعضی موارد در پیاده روها و در بعضی موارد از داخل ساختمانهای بلند به صورت آشکارا از مردم فیلمبرداری میکردند تا باعث ایجاد ترس شوند!

حضور نیروهای بسیجی در لباس نیروی انتظامی: از نکات جالب و قابل توجه در روز 1 خرداد حضور نیروهای پایگاههای بسیج در لباس نیروی انتظامی بود که در بعضی موارد با موتورهای شخصی باتون به دست در خیابانها رفت و آمد میکردند.

مراقبت شدید از بانکها و ادارات به طوری که در مقابل هر بانک به طور متوسط 5 افسر نیروی انتظامی حضور داشتند.

خاطر نشان می شود، ظرف روزهای گذشته ده ها نفر از فعالان فرهنگی و هویت طلب اردبیلی به اداره اطلاعات احضار و تهدید شده بودند.

گرامیداشت اعنراضات خرداد ۸۵ آذربایجان همزمان با بازی تیم ملی در اردبیل

همچنین روز جمعه بازی دوستانه تیم ملی فوتبال ایران در آیین افتتاح ورزشگاه دایی برابر سایپای کرج با حضور ‪ ۲۰هزار نفر تماشاگر اردبیلی برگزار شد که این بازی بهانه ای بود تا تماشاگران با استفاده از جو موجود به سر دادن شعارهای ملی دست بزنند.

هزاران نفر یا سر دادن شعارهای ”اونوتماریق قیامی، ائشیتسین تیم ملی”، “علی دایی وار اولسون- شوونیست تیمی خوار اولسون”، “یاشاسین آذربایجان”، “اردبیللی اویاقدی-لسانیه دایاقدی” یاد و خاطره اعتراضات خرداد ۸۵ آذربایجان را گرامی داشتند.

که در این موقع به دستور سرتیپ امیر رضا زاده، فرمانده نیروی انتظامی اردبیل یگان ضد شورش به محل استادیوم اعزام شدند. این نیروها مجهز به انواع لوازم ضد شورش بوده که تعداد اشان به بیش از 1500 نفر می رسید.

هیچ نظری موجود نیست: