۱۳۸۷ اردیبهشت ۲۹, یکشنبه

درختان نایاب بلوط در ایالت اشغالی لاچین متعلق به آذربایجان توسط ارمنستان به فرانسه فروخته می شود

ترند نیوز: وزارت محیط زیست آذربایجان اعلام نموده است که درختان نایاب بلوط واقع در ایالت لاچین متعلق به آذربایجان که هم اکنون در اشغال ارمنستان است ، از طرف این کشور قطع شده و در کشورهای اروپایی به فروش می رسد. چوب این نوع درخت در صنایع مشروب سازی و به منظور نگهداری آنها در بشکه های مخصوصی که از چوب این درخت ساخته می شود، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه برآن درختان گردو نیزازطرف ارمنستان قطع شده و برای استفاده در صنایع مبل سازی به کشورهای اروپایی و از جمله فرانسه وهمچنین ایران فروخته می شود. این خبر را مسئول روابط عمومی این وزارتخانه خانم اراده ابراهیم اوا در گفتگو با خبرگزاری « ترند » اعلام کرده است.

ایالت لاچین قره باغ متعلق به آذربایجان درروز 18 ماه می سال 1992 به اشغال نیروهای ازمنستان درآمده است. پس ازاشغال این مناطق ازسوی ارمنستان تمام منابع رو زمینی و زیر زمینی آن مورد غارت ارمنستان قرارمی گیرد. ایالت لاچین آذربایجان دارای منابع و معادن طلا می باشد.

ارمنستان 20 درصد از سرزمینهای آذربایجان- قره باغ کوهستانی و هفت ناحیه اطراف آنرا اشغال کرده است. این اشغال از سال 1988 آغاز شده و تا ماه دسامبر سال 1991 به استثنای منطقه شوشا و خوجالی، قره باغ کوهستانی از کنترل جمهوری آذربایجان خارج شده است.

طی سالهای 1992 و 1993 نیز مناطق شوشا و خوجالی و هفت ناحیه دیگر حومه قره باغ کوهستانی تصرف شده است. در سال 1994 بین ارمنستان و آذربایجان توافق آتش بس حاصل گردیده و همچنان مذاکرات صلح بین طرفین ادامه دارد.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا عبارت از سه کشور- ایالات متحده آمریکا، فرانسه و روسیه در مسئله حل صلح آمیز مناقشه قره باغ کوهستانی میانجیگری می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: