۱۳۸۷ خرداد ۶, دوشنبه

نگاهی به کرمانجی های خراسان: استانی ترک نشین با تئاتر”کرمانجی”!؟

وبلاگ خراسان: صفویان برای برای تنبیه، برخی از کردهای “کرمانج” کردستان، را به خراسان تعبید کردند که در حال حاضر جمعیت آنها در خراسان های رضوی و شمالی حدود 200 هزار نفر می باشد.

کرمانج های تعبید شده به خراسان تا این اواخر محل سکونت مشخصی در خراسان نداشتند و در بین شمال خراسان و ترکمن صحرا بصورت کوچ نشین ییلاق- قشلاق می کردند. با اینکه در شمال خراسان، شهر و حتی روستای بزرگ “کرمانج” نشین وجود ندارد، قوم گریان فارس با بستن دم آریایی به “کرمانج” های خراسان، شمال خراسان را “کردستان شماالی” می نامند و صنایع دستی، آثار تاریخی، شخصیت های تاریخی و اجتماعی و… ترکهای خراسان را بنام “فارس و کرمانج” جعل می کنند.

و جالب است بدانید که چند روز پیش قوم گرایان فارس با معرفی یک تئاتر”کرمانجی” و آنهم بنام ” تئاتر خراسان شمالی طوری وانمود کرده اند که گویا خراسان شمالی یک استان “کرمانج” نشین می باشد!!!

وبلاگ خراسان با احترام به کرمانج های خراسان به فنته گران “کرمانج”ی که همراه با فوم گرایان فارس بر علیه ترکهای خراسان دشمنی می کنند تدکر می دهد و به فراموش کاران یادآوری می نماید:

در سال 1357 آنزمانی که “جاوید شاه” می گفتید با جمع آوری نیرو از شهرستان های قوچان، شیروان و بجنورد در شیروان با ترکها درگیرشدید، ارتش، جاندارمری، شهربانی و ساواک نیز با شما بود، نتیجه اش چی شد؟

بعد دادن شش کشته فرار کردید.

ما تورکیم و پشت کردن کلفت های تاریج را نه یک بار صد ها بار به زمین کوبیده ایم و یقین بدانید که از عهده چند “کرمانج” فسقلی بر خواهیم آمد.

هیچ نظری موجود نیست: