۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۲, پنجشنبه

هجوم وحشیانه گروههای فاشیستی آریاگرا و تروریستی طرفدار پژاک در دانشگاه بیجار به استاد هوشنگ جعفری

شهناز غلامی: دانشجویان دانشگاه پیام نور بیجار از استاد هوشنگ جعفری شاعرملی خلق بزرگ آذربایجان دعوت به عمل آورده بود تا جمعه 6/2/87ساعت 17 در محل اجتماعات آن دانشگاه به اجرای برنامه بپردازد.وقتی استاد جعفری شروع به خواندن شعر ترکی می کنند عده ای از کسانی که در آنجا بودند - با توجه به اینکه استاد جعفری جزء فعالان سرشناش حرکت ملی آذربایجان محسوب می شوند و معتقدند حقوق اقوام باید رعایت شود- در نهایت بی ادبی و توهین و با هو کردن استاد از ایشان می خواهند تا بجای شعرترکی شعر فارسی خوانده شود.

دراین هنگام رئیس دانشگاه به همراه 30الی 40 از جلسه خارج می شوند و در پی آن گروههای فشار به طرزبرنامه ریزی شده ای به داخل دانشگاه می ریزند و به استاد حمله می‌کنند و با مشت و لگد به قصد آسیب رساندن ؛ ایشان را مورد ضرب و شتم قرار می دهند . تا اینکه فعالان حرکت ملی در یک فرصت مناسب او را سوار خودرو می‌کنند واز آنجا خارج می‌سازند.

استاد خود در این رابطه میگوید: ما صد سال است برنامه های شوونیستی فارسها را تحمل کرده ایم ولی آنها خودشان به اندازه ده دقیقه ظرفیت پذیرش دیگر فرهنگها و زبان ها را ندارند.

روزسه شنبه 3/2/87 استاد هوشنگ جعفری به دعوت ستاد انتخابات آقایان جهانگیرزاده و قاضی پور و سایر فعالان حرکت ملی آذربایجان به شهر ارومیه رفته و مورد استقبال چندین ده هزار نفری مردم شریف آنجا قرار گرفته بود. تا جایی که به دلیل ازدحام بیش از حد مردم از استاد جعفری نیروهای سرکوبگر شوونیستی در آنجا از ادامه برنامه ممانعت به عمل می آورند.

هیچ نظری موجود نیست: