۱۳۸۷ اردیبهشت ۶, جمعه

گزارش خبری تشکل آرمان از حضور هادی غفاری در دانشگاه آزاد تبری

آزاد تبریز- تمام تلاشم را برای آزادی زندانیان سیاسی اذربایجان انجام خواهم داد

اگر من نماینده تبریز بودم در صف اول اعتراضات خرداد بودم

اگر در مجلس هم باشم به عنوان یکی از لیدرهای مجلس خواهم بود نه یک نماینده عادی

امروز چهارشنبه 4 اردیبهشت، آیت الله هادی غفاری به دعوت تشکل آرمان جهت جلسه پرسش و پاسخ در سالن علامه جعفری دانشگاه آزاد تبریز حضور یافت. ایشان که شعار انتخاباتی خود را “بازگشت تورک به هویت تورک” قرار داده‌ است، در ابتدای سخنانش با توضیح عملکرد سابقش در سالهای پیش از انقلاب، اولین دوره مجلس شورای اسلامی (به عنوان نماینده تهران) و…. به مسائل روز جامعه پرداخت. وی با دفاع از چشم اندازه 20 ساله، این برنامه را به عنوان یک برنامه‌ی دقیق و خوب توصیف نموده و از دولتمردان خواست تا در اجرای دقیق آن تمام تلاش خود را بکنند. ایشان در قسمتی از سخنانشان با انتقاد از دولت نهم و رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور باید زبان گویای ملت باشد و باید از تریبونهای مجامع بین‌المللی برای اعتراض علیه استکبار جهانی استفاده نماید نه سخنان عرفانی و هاله ماه…

وی دفاع از هویت ملی را به عنوان یکی از عمده‌ترین مطالبات آذربایجان عنوان نموده و دفاع از هویت را به عنوان یک وظیفه برای تمام مردم و بالاخص مسئولین قید نمود. وی افزود من اگر نماینده مردم تبریز شوم قول می‌دهم که وکیل المله خواهم بود، چرا که از بنده وکیل‌الدوله در نمی‌آید.

وی در سوال یکی از حضار نسبت به این مساله که اگر در زمان حوادث خرداد نماینده تبریز بودید چه‌کار می‌کردید، گفت: اگر من نماینده تبریز بودم در صف اول اعتراضات بودم. وی ادامه داد: آنها که ملتی را به سوسک تشبیه می‌کنند، نه تنها خود بلکه جد و آبادشان هم سوسک است و ما سوسک نیستیم و سوسک ها را خفه می‌کنیم!

وی در مورد سوال مربوط به کنگره بابک گفت: نمی‌دانم چرا یک عده دوست دارند قهرمانان خودمان را به بیگانگان بدهند. بابک قهرمان ملی ماست و من با شواهد علمی ثابت می‌کنم که وی مسلمان بوده‌ است و حتی اسم وی حسین بوده است!!؟ و اگر برفرض محال وی مسلمان نیز نباشد نباید وی را از خود دور کنیم و فراموش نکنیم که کسانیکه وی با ایشان در جنگ بود قاتلین ائمه اطهار بودند. وی گفت من قسم می‌خورم که هیچکدام از حضار این جلسه تجزیه طلب نیستند و تنها حقوق به حقه خود را که در قانون اساسی نیز قید شده است را می خواهند .

در سوال دیگری یکی از دانشجویان با انتقاد از غفاری گفت که بابک، بابک بوده است و نام وی حسین نبوده است که غفاری در جواب گفت: من شواهد علمی دارم. وی در ادامه گفت:حاج آقا غفاری شما فرمودید که اگر نماینده مردم بودید در تظاهرات خرداد شرکت می‌کردید، حال اینکه برای اعتراض به تحقیر ملتمان نیازی به نماینده بودن نبود و شما به عنوان یک شهروند عادی می‌توانستید در جمع مردم حاضر شوید، که ایشان در جواب گفت: شما از کجا می‌دانید که من نبودم؟ و همچنین مقالات بنده را در این زمینه می‌توانید در وب سایت شخصی ام بخوانید.

دانشجوی دختری که به یکی از کاندیداهای انتقاد شده در این جلسه منتسب بود در پشت تریبون ضمن انتقاد از تخریب (در این جلسه تنها به اقدام موهن این کاندیدا که روی کیسه‌های آشغال تبلیغاتی خود اشعار شهریار را نوشته بود انتقاد شده بود) نماینده مطلوب گفت: مسئله ما مسئله زبان مادری نیست که این حرف وی باعث اعتراض شدید حضار گردید و حتی یکی از حضار جهت اعتراض به تریبون نزدیک گردید که با کنترل انتظامات آرامش به سالن باز گشت.

در ادامه یکی از حضار دانشجو با اعتراض به برخی سخنان غفاری گفت: شما چرا تنها در نزدیکی های انتخابات همگی یاد مسائل آذربایجان می‌افتید؟ تا کی باید در موسم های انتخاباتی قول بدهید و بعد از آن فراموش کنید. وی در ادامه پرسید: منظور جنابعالی از اینکه در هنگام اقامه نماز میت استاد سرداری نیا که گفتید بنده غفاری هستم (منظور وی انتقاد از نماز خواندن و سخنرانی غفاری در تشییع جنازه استاد بوده است که به نظر ایشان استفاده تبیلغاتی شده است!) اگر به گفته هایتان در مورد بابک اعتقاد دارید چرا تا بحال در کنگره بابک شرکت نکرده اید؟ وی ادامه داد در مورد زندانیان سیاسی آذربایجان به ویژه عباس لسانی که به صورت غیر قانونی به زندان یزد منتقل شده اند، چه عکس العملی می خواهید نشان بدهید و نهایتا ما بر خود این دین و وظیفه را نمی‌بینیم که به شما رای بدهیم .

غفاری در جواب گفت: من آدم صریحی هستم و اگر چیزی گفته باشم عمل می‌کنم و اولین کاری که در مجلس انجام خواهم داد، اینست که کرسی زبان ترکی آذربایجانی در دانشگاه تهران و تبریز را ایجاد خواهم نمود.

بنده خود فرزند زندان هستم و بهترین سالهای عمرم را در زندان و زیر شکنجه سپری نموده‌ام و حال یک زندانی را خوب می‌فهمم و تمام تلاشم را برای زندانیان سیاسی آذربایجان انجام خواهم داد. من خودم را یک مبارز و قهرمان می‌دانم و در سالهایی که در زندان بوده‌ام هنوز نمی‌دانستیم که روزی انقلاب می‌شود و به خاطر همین ملت بوده که زندان کشیده‌ایم. اگر در مجلس هم باشم به عنوان یکی از لیدرهای مجلس خواهم بود نه یک نماینده عادی. وی در ادامه نسبت به حضور یا عدم حضور در پای صندوق رای گفت: ما هم نگفتیم که وظیفه تان هست که رای بدهید ولی مطمئن باشید که حضور اشخاصی که نماینده ملت باشند و لو اینکه لال باشد بسیار بهتر از این خواهد بود که نماینده‌ای نداشته باشید. صیام گنجه‌ای دبیر اسبق کانون وحدت دانشجویان دانشگاه آزاد نیز در این جلسه با حضور در پشت تریبون گفت: شما صحبت از تدریس در دانشگاه شهید بهشتی در سالهایی را نمودید که در این سالها این دانشگاه تعطیل بوده است و چگونه جنابعالی در این سالها استاد دانشگاه بوده‌اید؟ مگر اینکه استاد تعطیل کنی دانشگاه بوده‌اید! وی همچنین از سخن غفاری که گفته بود “مسئله آذربایجان نان نیست بلکه هویت است” گفت: این دو مسئله مکمل یکدیگرند و اگر نان نباشد هویت نیز نخواهد بود و بالعکس که ایشان نیز در جواب گفت: نان و مسائل اقتصادی یکی از مهمترین اولویتهای کاری بنده است، که شما می‌توانید آن را در برگه های تبلیغاتی بنده مشاهده کنید. جلسه پرسش و پاسخ که نسبتا در جوی آرام که بدلیل جو دموکراتیک آن به پایان رسید موجب ناراحتی و ناکامی عده‌ای که نه برای سخن گفتن، بلکه با هدف های و هوی و به هم زدن نظم جلسه حضور یافته بودند شد و به همین دلیل بعد از پایان جلسه به جار و جنجال و گاها عربده کشی پرداختند. شایان ذکر است در بین این افراد حامیان یکی از کاندیداها و همچنین سوسیالیستهای مقلد مرکز که القاءگر سوسیالیستهای مرکز می‌باشند، به چشم می‌خورد.

عکس های این مراسم متعاقبا منتشر خواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست: