۱۳۸۷ اردیبهشت ۸, یکشنبه

ادامه اعتراضات در دانشگاه سهند

اعتراض دانشجويان دانشگاه سهند تبريز نسبت به مسائل موجود در اين دانشگاه همچنان ادامه دارد.

به گزارش برنا، اين اعتراضات که از روز گذشته با تجمع دانشجويان در صحن دانشگاه و در اعتراض به رفتار غير اخلاقي معاون فرهنگي و دانشجويي و همچنين رئيس حراست اين دانشگاه با دختران و وضعيت اسفناک اخلاقي برخي از کارمندان ذيربط آغاز شده بود، امروز هم با تحصن دانشجويان ادامه پيدا کرد.

اين تحصن که به دعوت انجمن اسلامي دانشگاه سهند تبريز و با شرکت حدود صد نفر از دانشجويان جلوي دانشکده فني ـ مهندسي دانشگاه از ساعت 14 آغاز شد.
دانشجويان در اين تحصن، با سر دادن شعارهايي همچون «مدير بي‌لياقت، استعفا استعفا»؛ خواستار برکناري معاون دانشجويي دانشگاه آقاي زاهد و رئيس حراست دانشگاه آقاي حسيني شدند.

اين گزارش مي‌افزايد، در ادامه تحصن، بيانيه‌اي از سوي دانشجويان صادر شد که در آن آمده است: دانشگاه صنعتي تبريز مانند هميشه شاهد هتک حرمت‌ها و توهين‌هايي بوده است که معمولاً در کمتر دانشگاهي رخ مي‌دهد. دانشجويان معترض همچون گذشته يکصدا و با حضوري پر شکوه اين حوادث را تقبيح کرده و خواستار پيگيري و پاسخ مسئولان به خواسته‌هاي خود شدند.

در اين دانشگاه، نام دانشجويان دختر روي بردها و تابلوي اعلانات رسمي دانشگاه آورده مي‌شود و مدتها باقي مي‌ماند تا مشخص شود چه کسي حجاب را رعايت کردند و چه کسي رعايت نکرده است؟ چه کسي مطلوب دانشگاه است و چه کسي نيست؟پس از آن، در جلسه‌اي در آمفي تئاتر دانشگاه تفهيم اتهام شوند و تهديد و پي در پي به کميته‌هاي انظباطي امضا و يا به بهانه‌هاي آموزشي اخراج شوند، ولي غافل از آن بودند که در همان ايام کارمنداني به عفت همين دانشجويان دختر تعرض کرده‌اند.

هنگامي با آبرويمان بازي مي‌شود که ما را به کميته‌هاي انظباطي مي‌کشانند، هنگامي که با خانواده‌مان تماس مي‌گيرند تهديدمان مي‌کنند و... .

مسئولان دلسوز دانشگاه نيز از قرباني سند و مدرک مي‌خواهند و دو شاهد عاقل و بالغ؛ آيا چنين درخواستي معقول و منطقي است؟ مگر به جز قرباني و کارمند محترم، فرد ديگري هم آنجا بوده است؟ چگونه تلاش مسئولان براي سرپوش گذاشتن به حادثه به بهانه حفظ آبروي خود آسيب‌ديدگان حادثه توجيه مي‌شود؟
نويسندگان اين بيانيه، خواستار پيگيري اين موضوع از سوي مسئولان دانشگاه هستند.

هیچ نظری موجود نیست: