۱۳۸۷ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

«ایران با شتاب هر چه تمامتر در پی ساخت بمب اتمی است»

آزاد تبریز- رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت که «ایران با شتاب هر چه تمامتر در پی دستیابی به بمب اتمی است» ولی در مورد پیامدهای جنگ با این کشور هشدار داد.

رابرت گیتس در سخنرانی در دانشکده نظامی «وست پوینت» در نیویورک افزود:« یک جنگ دیگر در خاورمیانه آخرین چیزی است که ما به آن نیاز داریم و این امر می تواند عواقب فاجعه آوری به همراه داشته باشد.»

وزیر دفاع آمریکا همچنین هشدار داد: « به دلیل سیاست های بر هم زننده ثبات که رژیم ایران در پی گرفته و خطری که می تواند یک ایران اتمی داشته باشد، گزینه نظامی علیه این کشور همچنان بر روی میز است.»

اتهامات وزیر دفاع آمریکا در زمانی صورت می گیرد که اولی هاینونن، معاون امور پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اکنون در تهران به سر می برد تا در باره «مطالعات ادعایی» غرب پیرامون برنامه اتمی ایران با مقامات ایرانی مذاکره کند.

سازمان های اطلاعاتی غرب با ارائه اسنادی به آژانس خواستار بررسی اقدامات جمهوری اسلامی در زمینه هایی شده اند که به گفته آنها، ماهیت نظامی - اتمی دارد.

آژانس می گوید بر اساس اسنادی که در اختیار آن قرار گرفته است، ایران در زمینه استفاده از سانتریفوژهای پیشرفته برای غنی سازی سریع تر اورانیوم، آزمایش مواد منفجره و تحقیقات بر روی کلاهک های هسته ای که بر روی موشک سوار می شوند، فعالیت زیادی داشته است.

جمهوری اسلامی ایران این ادعاها را رد کرده و اسناد ارائه شده را «جعلی و ساختگی» خوانده است.

هیچ نظری موجود نیست: