۱۳۸۷ فروردین ۲۹, پنجشنبه

باکو ایروان را به حل مناقشه قره باغ دعوت کرد

آزاد تبریز- دولت باکو از ایروان خواست اقدام عملی برای حل مسالمت آمیزمناقشه قره باغ انجام دهد.

به گزارش روز دوشنبه شبکه تلویزیونی لیدر جمهوری آذربایجان ، المار محمدیاراف وزیرامورخارجه این کشور گفت : چنانچه ارمنستان علاقمند به پایان هر چه زودتر مناقشه قره باغ است باید بپذیرد که حل این مناقشه فقط در قالب تامین تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان امکان پذیر است .

وی افزود: همانطور که مجامع بین‌المللی نیز حل مناقشه قره باغ را بر اصل تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان امکان پذیر می‌دانند ، ایروان هم باید این واقعیت را قبول کند.

محمدیاراف با تشریح اظهارات اخیر سارکیسیان رییس جمهوری جدید ارمنستان مبنی بر ادامه سیاست رییس جمهوری قبلی این کشور درباره مناقشه قره باغ و تلاش برای کسب استقلال کامل این منطقه گفت : این قبیل اظهارات بی‌اساس به حل سریع مناقشه کمکی نمی‌کند.

وی گفت : شرکت نمایندگان جامعه آذری و ارمنی منطقه قره باغ کوهستانی هنوز در دستور کار مذکرات برای حل این مناقشه نیست و مذاکرات در این خصوص فقط در سطوح رییسان جمهوری و وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان ادامه دارد.

وی درباره فعالیت رییسان گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در حل مناقشه قره باغ گفت : رییسان گروه مینسک متشکل از نمایندگان آمریکا، فرانسه و روسیه هفته آینده در وین گزارشی درباره نتایج فعالیت خود به کشورهای عضو این گروه ارایه خواهند کرد.

هیچ نظری موجود نیست: