۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

سیزده ماه حبس برای وحید بهادری،فعال هویت طلب آذربایجانی

آزاد تبریز- وحید بهادری فعال ۲۳ ساله حرکت ملی اذربایجان و ساکن اورمیه که در تاریخ ۲۰ اسفند سال ۸۶ توسط نیروهای اطلاعاتی اورمیه حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر در خیابان خیام دستگیر شده بود، روز شنبه ۲۴ فروردین سال ۸۷، در جلسه محاکمه ای که در شعبه یک دادگاه انقلاب اورمیه، بدون حضور وکیل مدافع و به ریاست قاضی درویشی برگزار شد، به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی به هفت ماه حبس تعزیری محکوم شد.

در این جلسه، وحید بهادری در مورد پخش اعلامیه و تدارک برای برگزاری تجمعات اعتراضی روزجهانی زبان مادری دوم اسفند ماه سال ۸۶ مورد سوال قرار گرفت و با وجود انکار اتهامات وارده از سوی متهم، قاضی درویشی بنا به سوابق قبلی ایشان انکار وی را بلاوجه تشخیص داد و با استناد به اعترافات سایر بازداشت شدگان در این زمینه اتهامات وارده را محرز دانست.

وحید بهادری قبل از این نیز در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه سال ۸۶، مقارن با سالگرد اعتراضات خرداد ماه مردم آذربایجان، دستگیر و بعد از تحمل ۲۲ روز بازداشت در سلول انفرادی بازداشت گاه اداره اطلاعات اورمیه به قید وثیقه ۱۰ میلیونی آزاد ودر تبر ماه همان سال، در شعبه اول دادگاه انقلاب به ریاست قاضی درویشی به اتهام تلاش برای تشکیل حکومت پان ترکیستی و به تبلیغ و هواداری به نفع گروه گایپ ( حزب استقلال آذربایجان جنوبی ) به شش ماه حبس تعزیری که به مدت ۲ سال تعلیق می شود محکوم شده بود. دادگاه با در نظر گرفتن حکم اخیر و با احتساب ایام بازداشت قبلی، شش ماه حبس تعلیقی قابل تبدیل به تعزیری وی را لازم الاجرا دانسته و ابشان را مجموعا به سیزده ماه حبس تعزیری محکوم نمود.

وحید بهادری هم اینک در بند ۱۳ زندان اورمیه به سر می برد و مسئولین زندان از انتقال وی به بند ۱۲ موسوم به بند جرایم امنیتی امتناع می کنند. این در حالی است که خانواده ایشان توان پرداخت وثیقه سنگین ۴۰ میلیونی برای آزادی وی تا زمان تشکیل دادگاه تجدیدنظر را ندارند.

هیچ نظری موجود نیست: