۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

به‌زودي، پخش آن‌لاين دروس‌حوزه به تركي و عربي !

دروس سطح حوزه علميه به زودي به زبان ‌هاي تركي و عربي و به صورت آن‌لاين ارايه مي شود.

جواد جوادي، مدير مؤسسه صداي بهار، در گفت ‌و گو با رسا گفت: بر اساس هماهنگي ‌هاي صورت گرفته با حوزه ‌هاي علميه تبريز و اهواز، به زودي دروس سطح اين حوزه ها به زبان ‌هاي تركي و عربي براي كاربران آذري و عرب‌ زبان پخش خواهد شد.

وي افزود: در اين سامانه كاربران مي توانند با وارد شدن به پايگاه اينترنتي مؤسسه صداي بهار به نشاني www.eshia.ir يا http://www.baharsound.com/eshia پس از نام نويسي و دريافت نرم افزار «مدرسه فقاهت»، افزون بر استفاده از پخش زنده دروس، سوالات خود را به صورت آن‌لاين از مدرسان حوزه علميه بپرسند.

در اين روش طلابي که در ساير شهرها يا کشورها حضور دارند و همچنين بانواني که مي خواهند در درس‌هاي خارج فقه و اصول حوزه هاي علميه شرکت کنند، مي‌توانند از طريق اينترنت به صدا و تصوير استاد دسترسي داشته باشند و سوالات خود را مطرح کنند.
کاربران اينترنتي که در درس‌ها شرکت مي کنند، سوالات و اشکالات خود را مي نويسند و اپراتوري که به عنوان استاديار در محل برگزاري درس حضور دارد، آن را مطرح كرده و استاد نيز پاسخ را براي همه حاضران و كاربران بيان مي كند. بدين ترتيب تفاوت زيادي بين طلاب حاضر در مسجد اعظم قم و کاربران اينترنتي براي شرکت در درس‌هاي حوزه علميه قم وجود نخواهد داشت.

نرم افزار مدرسه فقاهت همچنين امکان ذخيره درس ها و مباحثات را به کاربران مي دهد تا بتوانند براي دفعات مکرر درس‌ها را بشنوند.
درس‌ها به صورت آرشيوي بر روي اينترنت نيز قرار مي گيرد تا امکان استفاده براي افرادي که نمي توانند به طور زنده در درس شرکت کنند، نيز فراهم شود.

گفتني است، اين نرم ‌افزار به صورت کاملاً بومي، مبتني بر دانش فني داخل کشور (هم در بخش کلاينت و هم در بخش سرور) و به همت مؤسسه صداي بهار طراحي شده است.
صداي بهار از سال گذشته پخش زنده دروس خارج حضرت آيت ‌الله ناصر مکارم شيرازي، آيت‌الله سيد محمد علي موسوي جزايري، آيت‌الله جعفر سبحاني، حجت‌‌الاسلام والمسلمين جواد فاضل لنكراني و درس تفسير آيت‌‌الله عبدالله جوادي آملي را نيز آغاز كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: