۱۳۸۷ فروردین ۲۹, پنجشنبه

فرماندار تبریز: تخصیص اعتبار به این شهرستان متناسب با نیازهای آن نیست

آزاد تبریز- فرماندار تبریز، از نامتناسب بودن اعتبارات سال جاری این شهرستان با نیازهای آن انتقاد کرد.

به گزارش ایرنا”محمدعلی ذبیحیان” روز دوشنبه در جلسه‌شورای اداری شهرستان تبریز گفت: امسال فقط ‪ ۱۸/۲‬درصد از مجموع اعتبارات آذربایجان شرقی در دو بخش عمرانی و جاری به شهرستان تبریز اختصاص یافت.

وی افزود:این درحالی است که مطابق آمار موجود ‪ ۴۲‬درصد جمعیت روستایی،‪۹۵‬ درصد جمعیت شهری و ‪ ۴۸‬درصد جمعیت دانش‌آموزی آذربایجان شرقی در شهرستان تبریز مستقر است.

ذبیحیان گفت:با اینکه اعتبارات سال قبل شهرستان از محل بودجه استانی و تبصره‌های مختلف به‪ ۷۲۰‬میلیارد ریال می‌رسید و این رقم امسال به‪ ۸۱۰‬میلیارد ریال افزایش یافت اما به هیچ وجه جوابگوی نیازهای موجود نیست.

وی با اشاره به توجیه کمبود بودجه سال جاری شهرستان تبریز با استناد به اجرای طرح‌های عمرانی کلان در تبریز از سوی بعضی‌ها این سئوال را طرح کرد که آیا همانند طرح‌های یاد شده در کلانشهرهای دیگر کشور اجرا نمی‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت کلان‌نگری در تخصیص اعتبارات استانی افزود: اختصاص بودجه به شهرستان‌های نوزده گانه آذربایجان شرقی در شرایطی صورت می‌گیرد که در مقابل مدارس خالی بعضی از روستاهای استان،دانش‌آموزان تبریز در مدارسی با سقف شکسته مشغول تحصیل هستند.

فرماندار تبریز،سطح هزینه‌های کلانشهر تبریز در مقایسه با سایر نقاط استان را بالا توصیف کرد و خواستار توجه مسوولان به این مهم در حین اختصاص بودجه سالانه به شهرستان تبریز شد.

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبار ‪ ۷۲۰‬میلیارد ریال شهرستان تبریز در سال قبل به طور متوسط ‪ ۶۹‬درصد اختصاص یافت که ازاین میزان تاکنون ‪ ۶۵‬درصد جذب شده و ‪ ۴‬درصد باقیمانده نیز دراختیار سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف است.

وی با اشاره به اجرای ‪ ۳۳۴‬پروژه در شهرستان تبریز در سال گذشته یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ‪ ۳۸‬دستگاه دولتی ‪ ۲۸۰‬طرح خود را به فرمانداری اعلام کرده و هفت نهاد نیز در این زمینه اقدامی نکرده‌اند.

ذبیحیان همچنین با انتقاد از ناهمخوانی پیشرفت فیزیکی طرحهای شهرستان تبریز با برنامه زمانبندی در سال قبل، بر لزوم چاره‌اندیشی در این خصوص از سوی دستگاه‌های ذیربط تاکید کرد.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته ، کیفیت بعضی از طرحهای اجرا شده در شهرستان در سال گذشته پایین بود که در راستای جلوگیری از حیف و میل بیت‌المال باید از تکرار این قبیل موارد اجتناب شود.

وی از راه‌اندازی صندوق مهر امام رضا (ع) به عنوان یکی از موفقیت‌های شهرستان تبریز در سال‌های اخیر یاد کردو گفت: بر پایه‌آمارهای موجود، اعطای وام ازدواج توسط این نهاد به زوج‌های جوان در دو سال قبل نسبت به سال قبل از آن ‪ ۴۰۰‬درصد افزایش یافته است.

به گفته وی، در دوسال گذشته ‪ ۴۸‬هزار و ‪ ۵۰۰‬فقره وام ازدواج توسط صندوق مهر امام رضا (ع) در شهرستان تبریز اعطا شد.

هیچ نظری موجود نیست: