۱۳۸۷ اردیبهشت ۴, چهارشنبه

امام جمعه فهرج کرمان از سوی افراد مسلح ربوده شد

آزاد تبریز- منابع خبری در ایران روز سه شنبه اعلام کردند که امام جمعه بخش فهرج در استان کرمان از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شده است. رییس دادگستری استان کرمان با تایید ربوده شدن امام جمعه این بخش به خبرگزاری ایسنا گفته است: «نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تلاشی گسترده را برای شناسایی و دستگیری ربایندگان آغاز کرده اند که امیدواریم به زودی این مسئله حل شود.»

این مقام مسئول جزئیاتی در باره چگونگی وقوع این آدم ربایی ارائه نکرده است اما سایت فردا که نزدیک به اصولگرایان است از قول رییس سازمان تبلیغات اسلامی بم خبر داد که «حجت الاسلام جواد طاهری، امام جمعه بخش فهرج بم ساعت ۲۱ و ۱۰ دقیقه دوشنبه شب از مقابل دبیرستان شبانه دخترانه بوسیله سه فرد مسلح ربوده شد.»

به گفته وی، «حجت الاسلام طاهری از ابتدای این هفته برای اقامه نماز جماعت و پاسخ به پرسش های شرعی و عقیدتی در این دبیرستان حاضر می شد.»

بخش فهرج در ۶۰ کیلو متری بم واقع شده و آخرین نقطه شهری استان کرمان در حاشیه مرز با استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این منطقه در چند سال اخیر شاهد نا امنی و ربودن گردشگران خارجی و افراد محلی از سوی مردان مسلح بوده است.

به گزارش این سایت، یکی از همراهان امام جمعه بخش فهرج گفته است: «هنگامی که آقای طاهری قصد رفتن به منزلش را داشت با لاستیک های پنجر ماشین خود روبرو می شود که با چاقو پاره شده بود.»

وی همچنین افزود: «امام جمعه فهرج در حال تعویض لاستیک ماشین خود بود که ناگهان سه فرد مسلح با تهدید اسلحه به وی حمله ور شدند و وی را سوار بر یک دستگاه پژو ۴۰۵ از صحنه دور کردند.»

سایت تابناک وابسته به محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گزارش داده که آدم ربایان چهار نفر بوده اند که لباس بلوچی به تن داشته و با متوقف کردن خودرو امام جمعه فهرج، وی را ربودند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این آدم ربایی را به عهده نگرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفته است که تحقیقات برای شناسایی ربایندگان و آزادی امام جمعه فهرج از اولین ساعت های شب گذشته آغاز شده و به گفته او، «با مخلان نظم و امنیت به شدت برخورد خواهد شد.»

منطقه فهرج در مهرماه سال گذشته نیز شاهد ربودن یک دانشجوی ژاپنی ۲۳ ساله ژاپنی به نام «ساتوشی ناکامورو» بود که از آن زمان همچنان ناپدید شده و گفته می شود ربایندگان خواستار مبادله وی با یکی از همقطاران خود شده اند.

احتمال می رود که ربودن امام جمعه فهرج از سوی دو گروه مشخص به سرکردگی اسماعیل شه بخش، که جمهوری اسلامی وی را از اشرار منطقه می داند یا گروه جندالله در منطقه سیستان و بلوچستان، صورت گرفته باشد.

گروه شه بخش که گروگان ژاپنی را نیز در اختیار دارد خواستار آزادی پسرش شده است و گروه جندالله نیز در سال گذشته درگیری های خونینی را با نیروهای امنیتی ایران داشته است.

اوایل مرداد ۱۳۸۶ دو جهانگرد بلژیکی توسط گروه اسماعیل شه بخش ربوده شدند که روز ۲۳ مردادماه، خانم کارلا، یکی از گروگان های بلژیکی به دلایل انسانی آزاد شد و ۲۲ شهریورماه ۱۳۸۶ هم وزارت کشور جمهوری اسلامی از آزادی دیگر گروگان بلژیکی خبر داد

هیچ نظری موجود نیست: