۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

خشم اردوغان از عدم پذيرش كودك بيمار در بيمارستان

پخش تصاوير يك كودك كه دچار سوختگي شده و از سوي مسئولين يك بيمارستان خصوصي پذيرش نشده بود، خشم اردوغان نخست وزير تركيه را برانگيخت .

به گزارش ایرنا، شبكه‌هاي تلويزيوني تركيه روزگذشته پنجشنبه تصاوير يك كودك ‪ ۸‬ساله را كه در شهر آدانا در جنوب تركيه بر اثر انفجار كپسول گاز دچار سوختگي شده و مسئولان يك بيمارستان خصوصي براي بستري كردن وي درخواست وجه نقد كرده بودند و به همين دليل اين كودك مصدوم را بستري نكردند، موجب واكنش شديد نخست وزير تركيه شد.

به موازات پخش تصاوير ياد شده ، شبكه‌هاي خبري تركيه نيز اخباري از وضعيت بيمارستان‌هاي خصوصي تركيه منتشر كردند.

اين شبكه‌ها در اخبار خود به وضعيت بيماراني كه به دليل عدم استطاعت مالي قادر به پرداخت هزينه‌هاي درماني خود نبودند واز سوي مسئولان بيمارستان‌هاي تركيه به گروگان گرفته مي‌شوند، اشاره كردند.

به گزارش روز جمعه رسانه‌هاي تركيه ، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه پس از مشاهده تصاوير رقت بار كودك مصدوم و برهنه‌اي كه به دليل سوزش شديد در بيمارستان به اطراف مي‌دويد، ضمن صدور دستوري مبني بر تعطيلي بيمارستان مذكور، به وزير بهداري اين كشور نيز دستور داد تا هر چه زودتر به اين نابساماني‌ها رسيدگي كند.

رجب آكداغ وزير بهداري تركيه كه براي شركت در اجلاس غيررسمي وزراي بهداري كشورهاي عضو اتحاديه اروپا عازم اسلوني بود در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به درخواست اردوغان براي تعطيلي بيمارستان ياد شده در آدانا گفت : بعد از دستور نخست وزير در اين زمينه اقدام لازم به عمل آمد و بيمارستان ياد شده تعطيل شد.

آكداغ از مردم تركيه خواست در مواجهه با چنين مسايلي به وسيله تلفن هاي مستقيم وزارت بهداري ، مسئولان را در جريان امور قرار دهند.

لازم به ذكر است ، به رغم تلاش‌هاي دولت تركيه درپنج سال گذشته براي بهبود وضعيت بهداشتي و درماني اين كشور و يك پارچه ساختن سازمان‌هاي مختلف بيمه‌هاي اجتماعي و درماني ، وضعيت درماني اين كشور نامطلوب بوده و تاكنون موفقيت چنداني براي بهبودي آن حاصل نشده است .

بيمه‌هاي اجتماعي در تركيه شامل كارگران ، كارمندان و اصناف مي‌شود و هر يك از اين گروه‌ها وضعيت متفاوتي با ديگري دارد.

درسال گذشته دولت تركيه با صدور بخشنامه‌اي ، بيمارستان‌هاي خصوصي اين كشور را ملزم كرد تا نسبت به پذيرش و مداواي بيماران سازمان‌هاي بيمه تامين اجتماعي و درماني و دريافت فرانشيز از اين دسته از بيماران اقدام كنند.

در قانون جديد بيمه‌هاي اجتماعي كه امروز در مجلس ملي تركيه به تصويب رسيد، چنين امري گنجانده شده است.

هیچ نظری موجود نیست: