۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۱, چهارشنبه

اعلام حمایت دو تشکل دانشگاه آزاد تبریز از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند

اویرنجی نیوز: در ششمین روز اعتصاب دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند و در پی حمایت دانشجویان دانشگاه تبریز از متحصنین دو تشکل دانشجوئی در دانشگاه آزاد تبریز نیز با صدور بیانیه ای با متحصنین اعلام همبستگی نمودند.

متن بیانیه اعلام همبستگی جمعی از تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز با دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند:

صحن دانشگاه بار دیگر خشم دانشجو را بالای سر خود حس می کند و خروش دانشجو را می بیند، باز هم هتک حرمت، بازهم توهین و باز هم ظلم…

این بار دوستان دانشجویمان در دانشگاه صنعتی سهند تبریز هستند که یک صدا فریاد برآورده اند تا قدرت اتحاد مارا به نمایش بگذارند، دانشجویان این دانشگاه دیروز ششمین روز تحصن اعتراضی خود را پشت سر گذاشتند تا نشان دهند که دانشجو در برابر ضایع کردن حقش و تجاوز به حریمش هرگز ساکت نخواهد نشست. این تحصن در پی اعمال غیر مسئولانه مسئولین دانشگاه در طول سال گذشته برگزارشده است و با اعتصاب غذای بیش از ۲۰ نفر از دانشجویان همراه است که تعدادی از این دانشجویان در طول مقاومت قهرمانانه خود در اثر ضعف جسمانی راهی بیمارستان شده اند.

هتک حرمت دانشجویان دختر دانشگاه توسط کادر اداری و نیروهای حراستی، اعمال تفکیک های جنسیتی توهین آمیز، صدور احکام سنگین کمیته انضباطی برای دانشجویان، تبعیض بین تشکل های دانشجویی از طرف مسئولین دانشگاه و… از جمله دلایل برگزاری این تحصن ادامه دار است.

نزدیک به ۲۰۰ دانشجوی متحصن که حتی شب ها هم دانشگاه را ترک نمی کنند، اعلام کرده اند تا تحقق تمامی خواسته هایشان ازجمله برکناری و عذرخواهی برخی از مسئولین دانشگاه به تحصن و اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد.

ما جمعی از دانشجویان دانشگاههای آزاد و سراسری تبریز، ضمن اعلام اعتراض شدید نسبت به وضعیت دانشگاههای کشور که هر روز و هر ماه و هر سال که می گذرد وضعیتی اسفناکتر از پیش می یابد، همبستگی خود را با دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی سهند تبریز اعلام می داریم و خواستار تحقق تمامی مطالبات دانشجویان متحصن هستیم و نیز نسبت به وضعیت جسمانی دانشجویان اعتصاب غذا کننده نگرانی شدید خود را ابراز نموده و به مسئولین دانشگاه صنعتی سهند در مورد بی تفاوتی ها و عواقب ناشی از آن هشدار می دهیم؛ اگر حادثه ناگواری برای هریک از دانشجویان پیش آید ما مستقیماً وزارت علوم را مسئول آن می دانیم .

و اما شما، دانشجویان متحصن دانشگاه صنعتی سهند تبریز :

بدانید که ما، فعالین دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز، تا رسیدن به مطالبات برحقتان همراه و همگام با شما ایستاده و لحظه لحظه مقاومت شمارا امیدوارانه نظاره گریم و ایمان داشته باشید که :

پیروزی با شماست…

کانون وحدت دانشجویان دانشگاه آزاد تبریز

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد تبری

هیچ نظری موجود نیست: