۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

اولمرت: ایران هرگز قدرت اتمی نخواهد شد

رادیو فردا: اهود المرت، نخست وزیر اسرائیل در مصاحبه ای که روز پنج شنبه مننتشر شد گفته است که بر اساس «اطلاعات» وی، ایران به یک «قدرت اتمی» در جهان بدل نخواهد شد. اهود اولمرت در گفت وگویی با روزنامه اسرائیلی معاریو گفت: «بر پایه آنچه که من می دانم و خوانده ام، می توانم بگویم که تلاش های جامعه بین المللی موفقیت آمیز خواهد بود و ایران یک قدرت اتمی نخواهد شد.»

به گفته وی، «تلاش های گسترده ای از سوی جامعه بین المللی در جریان است تا مانع از تبدیل شدن ایران به یک قدرت اتمی شود. اسرائیل نیز بدون اینکه این تلاش ها را هدایت کند، نقشی مهم در آن بازی می کند.»

جمهوری اسلامی ایران و اسرائیل در روزهای اخیر شدیدترین حملات لفظی علیه یکدیگر به راه انداخته اند و هر دو کشور یکدیگر را تهدید به نابودی کرده اند.

هفته گذشته، بنیامین بن الیزر، وزیر امور زیرساخت های ملی اسرائیل در سخنانی گفت که اگر ایران به اسرائیل حمله کند این کشور را نابود خواهیم کرد. در واکنش به این اظهارات، سرتیپ محمدرضا آشتیانی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: «اسرائیل اگر بخواهد هر گونه حرکتی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهد، او را از صحنه گیتی حذف خواهیم کرد.»

هیچ نظری موجود نیست: