۱۳۸۷ فروردین ۳۰, جمعه

پل تاریخی ” پنج چشمه” بناب در آستانه تخریب قرار گرفته است

آزاد تبریز- پل تاریخی “پنج چشمه” واقع درشهرستان بناب که در زمره آثار ثبتی کشور قرار دارد در آستانه تخریب کامل قرار گرفته است.

گزارش خبرنگارایرنا حاکیست طرح بازسازی وتعمیرات پل مذکور ازسال گذشته به دلیل کمبود اعتبار، نیمه کاره مانده است.

شاهدان محلی و گردشگرانی که امسال از این پل بازدید کردند، گفتند خطر تخریب کامل به طور جدی ساختمان این پل را تهدید می‌کند.

اکنون در زیر طاق‌های این پل یک شکاف عمیق ایجاد شده و آسیب‌های اخیر در پیکره آن موجب نگرانی باغداران و کشاورزان حاشیه رودخانه “صوفی چای” که از روی این پل به عنوان راه دسترسی استفاده می‌کنند، شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری بناب در گفتگو با ایرنا، علت نیمه کاره ماندن مرمت قسمت‌های آسیب دیده پل را نبود اعتبارو کارگاه مناسب و تیم کارشناسی مجرب در منطقه عنوان کرد.

“محمد مراثی ” گفت: سعی می‌شود، امسال با تامین اعتبار لازم پل مذکور با همیاری کارشناسان و مهندسان مورد مرمت و بازسازی قرار گیرد.

وی افزود: تمام اعتبار ‪ ۷۰۰‬میلیون ریالی‌سال ‪ ۸۶‬این اداره برای مرمت بناهای گرمابه “حاج فتح‌اله” و “مسجد اسماعیل بیگ” هزینه شده است.

پل‌تاریخی پنج چشمه بناب از آثار تاریخی این شهرستان‌است که در عهد صفویه بنا شده و ‪ ۱۱‬سال پیش در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد.

شهرستان بناب با ‪ ۱۲۳‬هزار نفر جمعیت در فاصله ‪ ۱۲۷‬کیلومتری جنوب تبریز قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: